Tesis

Relació de tesis doctorals que els membres del CERSIN dirigeixen relacionades amb la temàtica.

Tesis en curs

Títol: Educació Inclusiva en la Formació Inicial Docent a les Universitats Xilenes.

Doctoranda: Ximena Luisa Oyarzo Velásquez

Direcció: Josep M. Sanahuja

Data prevista finalització: 2024

El treball pretén abordar la temàtica de les competències professionals per a la formació de professors des d’ un enfocament inclusiu, assumint que tots els professors, sigui quin sigui el seu nivell educatiu en el qual s’ exerceixin haurien de tenir coneixements teòrics i pràctics sobre múltiples estratègies d’ atenció a la diversitat a l’ aula amb un enfocament inclusiu; comprenent que l’educació inclusiva és sens dubte un dels desafiaments més importants que enfronten les escoles i els docents avui dia. Aquesta recerca serà de tipus mixta, amb un disseny fenomenològic, com a instruments de recol·lecció s’utilitzaran qüestionaris, tècnica de grups focals, revisió de documents i entrevistes, s’identificarà la mostra per quotes, representatives de diferents institucions d’Educació Superior de Xile, que imparteixen les carreres de Pedagogies en Educació Parvulari, Pedagogia en Educació Bàsica i Pedagogia en Educació Diferencial, que pertanyin al Consell de Rectors del nostre país.

Paraules clau: Formació inicial, docent, grau educació primària.

Títol:  Cap a una universitat inclusiva: el cas de les persones refugiades.

Doctoranda: Laura Justicia Bueno

Direcció: Josep M. Sanahuja i Maria del Mar Badia

Data prevista finalització: 2025

La investigació que es planteja pretén donar resposta a la relació existent entre les condicions de les persones refugiades i el seu accés i seguiment en l’educació superior universitària dintre del sistema educatiu espanyol.  L’objectiu principal és dissenyar una proposta formativa per a professorat universitari que permeti millorar el procés d’inclusió a la universitat per a persones refugiades, tenint en compte les seves necessitats educatives i socioemocionals, amb la finalitat de promoure el seu èxit acadèmic i contribuir a la inclusió educativa i social del context universitari.  Des d’una perspectiva constructivista, la investigació se centra en la investigació qualitativa. Aquesta esdevé un enfocament metodològic de les ciències socials que pretén la comprensió de l’experiència humana mitjançant l’observació participant, l’entrevista en profunditat (històries de vida) i la revisió de documents.    

Paraules clau: Refugiats, inclusió, universitat, formació docent

Tesis finalitzades

Títol: Teachers perspective on inclusive methodologies in primary schools in Shanghai

Doctorand/a: Dandan Li

Direcció: Josep M. Sanahuja i Mar Badia

Data prevista finalització: 2022

In order to ensure effectively equitable education for the disabled children, China has implemented a practical model on inclusive education—LRC (Learning in the Regular School) in 1980s. The education has never been stagnant, and today educators face the double challenge of keeping pace with rapid advances in education research while also adapting to the social and political circumstances, especially within the vision of inclusive education. Teachers are of critical importance in any reform designed to improve inclusion. A mixed research approach will be implemented to examine teacher inclusive methodologies in primary schools in Shanghai in the thesis. To examine the perspective of primary teachers on inclusive methodologies in China, the specific objectives try to describe the development of inclusive methodologies in China; to identify the facilitators of and barriers to apply inclusive methodologies and to highlight the importance of inclusive methodologies to meet every student’s need.

Paraules clau: inclusion, teaaching strategies, teacher training.

Títol: Salut mental en famílies amb nens amb autisme

Doctorand/a: Amirhossein Montazeri

Direcció: Mar Badia i Josep M. Sanahuja

Data prevista finalització: 2022

The aim is to obtain information about the trauma of the autism and the family’s psychological health and to treat their families. If we pay attention to the mental health of most of the families of autism, we will be able to get to the conclusion that we can start educating the mental health of families from schools, social environments and students.

Keywords: autism, mental health, parents, family,iran, DSM-5.

Títol: Les Arts Escèniques com a generadores de canvi en la dimensió socioemocional, artística i sociocultural.

Doctoranda: Xesca Vela Carmona

Direcció: Josep M. Sanahuja i Mar Moron

Data prevista finalització: 2022

Les Arts han acompanyat als humans al llarg de la pròpia existència, són el vehicle de comunicació pel qual es canalitzen les emocions i desperten la curiositat pel món intern i extern de la persona. En aquesta tesi s’investiga com les Arts Escèniques són generadores de canvi en la dimensió socioemocional, artística i sociocultural d’una comunitat educativa en estudis secundaris obligatoris (ESO). S’ha fet un seguiment al llarg d’un curs acadèmic a un grup d’adolescents de l’institut Vallbona d’Anoia, que cursen l’optativa d’Arts Escèniques i Dansa (4t de l’ESO) i a la comunitat educativa que els envolta: els docents, les famílies, els membres del personal administratiu i servei. Durant el curs acadèmic 2020-2021, es van proposar diverses activitats teatrals generadores de canvi en les tres dimensions anomenades i es verifica com és de beneficiosa la presència de les Arts Escèniques a l’educació per aquest motiu es reivindica la necessitat de contemplar el teatre com a matèria a nivell curricular dins l’educació obligatòria.

Paraules clau: Arts Escèniques, ESO, comunitat educativa.

Títol: Desarrollo de competencias emocionales en personas con discapacidad: una intervención con el ambiente.

Doctorand/a: Gabriela Rangel

Direcció: Mar Badia i Sílvia Blanch

Data prevista finalització: 2022

Con este estudio observacional se explorará y analizará la comunicación y el cambio generado tras la implementación de un programa que brinda estrategias a los padres y madres para hablar de emociones con sus hijos e hijas con necesidades complejas de comunicación (NCC). A pesar de haber diversos estudios en el tema de educación emocional, las estrategias, intervenciones e investigaciones con personas con NCC siguen siendo insuficientes. Las personas con dificultades en la parla, necesitan un ambiente que permita la adquisición de habilidades que promuevan la competencia emocional y comunicativa. Es por ello que se investiga cómo se pueden promover espacios para hablar de emociones y apoyar en el desarrollo de la competencia emocional en personas con NCC dentro de un marco centrado en la prevención y desarrollo y desde contextos de interacción naturales.

Palabras clave: necesidades complejas de comunicación, competencia emocional, comunicación, cambio, CAA.

Títol:  La formació inicial en Educació Inclusiva en els Graus d’Educació Primària a les universitats públiques catalanes.

Doctorand/a: Xènia Garcia

Direcció: Oscar Mas i Josep M. Sanahuja

Data prevista finalització: 2022

Si es vol avançar cap a un model d’inclusió real a les aules, la importància de la selecció i la formació del professorat és una peça clau. Esdevenir docent en un sistema cada vegada més exigent haurà de preveure forçosament les bases competencials i les habilitats personals que requereixen l’assumpció del lideratge educatiu. Analitzar la formació impartida i realitzar un pla de millores, si es requereix, és el nucli d’aquesta proposta de tesis doctoral.

Paraules clau: Inclusió, formació, competències docents.

Títol: Relación entre competencia profesional y mercado laboral. Hacia la mejora del perfil competencial en la educación superior.

Doctorand/a: Adriana Antonieta Romero Sandoval

Direcció: José Tejada y Òscar Mas

Data prevista finalització: 2018

El estudio valora la relación entre las competencias genéricas del perfil competencial adquiridas en algunos grados universitarios y los requerimientos del mercado de trabajo ecuatoriano.

Paraules Clau: universidad, competencias genéricas, mercado laboral, competencias profesionales.

Títol: Desenvolupament de les competències socials en l’alumnat amb TEA dins l’escola inclusiva.

Doctorand/a: Rosa Fortuny

Direcció: Josep M. Sanahuja

Data prevista finalització: 2022

Es pretén conèixer de manera més profunda el trastorn de l’Espectre Autista (TEA) i la seva valoració en el desenvolupament de les competències socials dins l’àmbit escolar. Si es té en compte que les competències implicades en el creixement social suposen una de les necessitats educatives detectades en aquest alumnat, es fa imprescindible poder donar als mestres un programa d’intervenció psicopedagògic que els serveixi com una guia d’actuació per a treballar amb tots els alumnes del centre i, específicament, amb els alumnes diagnosticats de TEA, per tal de que tots puguin assolir les competències socials que se’ls hi demana durant l’escolaritat.

Paraules clau: Inclusió educativa, necessitats educatives, autisme, competències socials.

Títol: La obligación de realizar ajustes razonables del puesto de trabajo a personas con discapacidad: Origen, evolución y configuración actual.

Doctorand/a: David Gutierrez

Direcció: Ricardo Esteban

Data finalització: 2018

Pretende abordar la obligación de realizar ajustes razonables en el puesto de trabajo, prevista en el artículo 5 de la Directiva 2000/78, y transpuesta al ordenamiento jurídico español en el artículo 40.2 del Real Decreto Legislativo 1/2013, de 29 de noviembre, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley General de derechos de las personas con discapacidad y de su inclusión social. En concreto, se pretende analizar con especial atención el surgimiento, la evolución del tratamiento legal y la configuración actual de la misma, ofreciendo para ello una perspectiva internacional, europea y español de la configuración de esta obligación.

Palabras clave: Discapacidad, derecho laboral, trabajo

Títol: Examining the Barriers to Inclusive Education for Students with Special Educational Needs. A Case Study of Two Primary Schools in Mainland China

Doctorand/a: Tan Qinyi

Direcció: Josep M. Sanahuja

Data finalització: 2014

The purpose of the study was to explore the barriers to inclusion of students with special educational needs in two regular primary schools within the Chinese socio-cultural context through the Index for Inclusion in five dimensions, including attitudes and values, classroom management and class size, school leadership and collaboration, teacher education, and physical environment.

In order to meet the diversity of inclusion for special educational needs in regular classrooms, it attempted to implement the instruments of questionnaires (Index for Inclusion), interviews, focus group discussions and documents to collect the data in the primary schools through a case study. Data was gathered from two primary schools, and teachers, parents, students and school principle participated in the study.

It found that there were several barriers in the schools, especially the attitudes and values, and teacher education through methodological triangulation. Besides, the class size was large, and local communities and families were seldom participated in the school activities in the process of inclusion. In conclusion, inclusive education is a process, China was experiencing the primary stage, attitudes and values, classroom management and class size, school leadership and collaboration, teacher education, and physical environment should be improved in mainland China.

Keywords: Inclusion, barriers to learning and participation, special needs, Index for Inclusion

Títol: Disciplina Escolar: desarrollo y aplicación de un programa actitudinal-cognitivo para la formación permanente del profesorado de educación primaria.

Doctorand/a: Rosalba Zamudio Villafuerte

Direcció: Mar Badia i Concepció Gotzens.

Data finalització: 2022

La disciplina refiere el conjunto de normas, reglas y procedimientos aplicables al aula con la finalidad de generar las condiciones óptimas para la consecución de las metas de aprendizaje. Como instrumento del proceso instruccional, su gestión exige un conjunto de principios proposicionales derivados del campo psicopedagógico. Desafortunadamente para la gestión de la disciplina en el aula, el profesorado se apoya en sus habilidades innatas y medios inmediatos, llevándola hacia un fracaso seguro. El presente estudio aborda el problema alrededor de este planteamiento: ¿Cuáles son las herramientas profesionales en términos actitudinales y cognitivos en posesión del profesorado para establecer la disciplina escolar como condición necesaria del proceso enseñanza aprendizaje? ¿Qué factores permiten al profesorado rebasar la barrera de las creencias instauradas sobre el sentido común al gestionar la disciplina, para desarrollar actitudes y conocimientos correctos en beneficio del proceso instruccional? El encuadre metodológico apuntó a: Determinar el impacto que sobre las esferas cognitivo-actitudinal del profesorado de educación primaria, despliega un programa de formación sobre disciplina escolar, cuyos contenidos la expliquen como instrumento preventivo en el establecimiento de las condiciones óptimas del aula en beneficio del proceso enseñanza-aprendizaje.

Palabras clave: Disciplina escolar, profesorado, alumnado, creencias.

Títol: La formació laboral per a les persones amb discapacitat intel·lectual i la seva qualitat de vida: percepcions de pares, estudiants i docents d’un programa de formació a Xile.

Doctorand: Paula Contesse Carvacho

Director: Josep M. Sanahuja i Pilar Pineda

Data prevista finalització: 2021

Aquesta investigació analitza com un programa de formació sociolaboral, destinat a joves amb discapacitat intel·lectual (DI), contribueix a la seva qualitat de vida, considerant la percepció dels propis estudiants, els seus pares i el cos docent; paral·lelament s’avalua el currículum i la metodologia, amb la qual cosa es tindria una visió completa del programa. Per a això es consideren les vuit dimensions del model de Qualitat de Vida de Schalock i Verdugo: Desenvolupament personal, Autodeterminació, Relacions interpersonals, Inclusió social, Drets, Benestar Emocional, Benestar Físic i Benestar Material. La investigació té un caràcter mixt seqüencial, ja que es porta a terme en dues fases diferents interrelacionades, una fase quantitativa i una altra fase qualitativa buscant comprendre i interpretar una realitat poc explorada i considerant els significats de les pròpies persones.

Paraules clau: Discapacitat intel·lectual, Qualitat de vida, formació i inclusió laboral.

Títol: El procés d’ educació inclusiva a través del projecte d’ art en una escola multicultural amb estudiants xinesos. Un cas d’ estudi de l’ Institut Escola Arts de Barcelona.
Doctoranda: Tingting Liang
Directors: Mar Morón i Josep M. Sanahuja
Data prevista de finalització: 2024
A través d’aquesta recerca es pretén realitzar una avaluació del procés inclusiu amb els estudiants xinesos mitjançant un projecte d’art en una escola multicultural. A partir de l’ anàlisi del centre educatiu i de la identificació es les necessitats educatives de l’ alumnat xinès, s’ implementa un projecte artístic en el qual participen alumnat, famílies, professorat i educadors de museu. Sota un paradigma fenomenològic, s’ utilitza una metodologia mixta en la qual es pretén obtenir informació mitjançant qüestionaris, entrevista i l’ observació.
Paraules clau: inclusión, comunitat xinesa, educación artística, multiculturalitat

Welcome To Acctual

We Are Calculating The Best Opportunities For You
Our team is ready to act as a Leader to solve any issues related to the development and implementation of the project. At the same time, we understand the peculiarities of the processes of large corporations and are able to coordinate technical solutions with your internal departments and processes.
business-meeting-new-normal 1

Welcome To Acctual

Services We are  Offering

Your business and your commercial goals are above all else. Whatever the scale and nature of your projects, our specialists have the skills and experience necessary to successfully solve your problems.

Great Experiences

We develop an individual integrated solution for your business and select a unique set of services for it, combining them with a single strategy and goal

Read more

Digital Marketing

The project is managed by a professional who controls the entire range of work and coordinates all members of the team

Read more

Consulting Services

You trust your business with one team and in the end get a high-quality and fast result

Read more
business-meeting-cafe 1
group-people-working-out-business-plan-office 1

Frequently Asked Questions

Get Every Answer
We provide services to companies that are already on the market or are just planning to start their activities there.
We provide services to companies that are already on the market or are just planning to start their activities there.
We provide services to companies that are already on the market or are just planning to start their activities there.
We provide services to companies that are already on the market or are just planning to start their activities there.
We provide services to companies that are already on the market or are just planning to start their activities there.
Get More Best Experience
With Our Agency
Play Video

Testimonial

What Our Client’s Say’s

We'll suggest the plan that's right for your business

Ready to start your project? The contact information collected through this form will only be used to send a response to your inquiry.

Latest News

We make it simple to launch in the cloud and hosting up you grow pricing plan industry-leading team accounts, and mores…