
Promoure l’educació inclusiva a través del desenvolupament curricular i la formació docent a la Xina (INCLUTE).
Títol: Promoure l’educació inclusiva a través del desenvolupament curricular i la formació docent a la Xina (INCLUTE)
Membres: Mar Badia, Rosa Fortuny, Xènia Garcia, Oscar Mas, Mar Morón, Antoni Pérez i Josep M. Sanahuja (IP)
Codi: 561.600-EPP-1-2015-CN-EP
Finançament: 629.204; 133.040 (UAB)
Entitat finançadora: Agència Executiva d’Educació Audiovisual i Cultura (EACEA)
Resum: La recerca sobre educació inclusiva posa l’accent en invertir en la formació docent i líders escolars, així com en la necessitat de que els docents tinguin suport pel seu desenvolupament professional. Tanmateix, a Xina existeixen alguns barreres per desenvolupar l’educació inclusiva a la societat, com són les actituds, la formació docents i la manca de participació dels grups vulnerables de la societat. Actualment, el govern xinès ha fet alguns esforços relacionats amb la implementació de la política nacional anomenada Aprenentatge en aules regulars i la ratificació de la Convenció sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat. Però aquesta política educativa ha d’anar acompanyada d’altres mesures que tinguin un impacte en les pràctiques educatives i en la gestió escolar, especialment en la formació de mestres. En aquest context, aquest projecte ajuda a contribuir a que es pugui abordar la demanda formativa dels mestres en l’escola primària, i es pot encoratjar a les universitats a la Xina a prendre en consideració els estàndards europeus. Aquest projecte és innovador perquè s’enfoca en el tema de l’educació inclusiva per donar suport a la formació de mestres d’escoles primàries. És la primera vegada que es crea un Màster a la Xina en el camp de l’educació inclusiva amb les seves pròpies característiques i es dissenyarà de tal manera que es pugui transferir fàcilment a les universitats interessades. El projecte ha d’adoptar aquests nous enfocaments, desenvolupant nous tipus de cursos per a mestres posant l’èmfasi en la inclusió i l’aprenentatge entre iguals, a través de bones pràctiques, escenaris inclusius i estudis de casos. Es crearà un lloc web sobre educació inclusiva. Es vol millorar no només la pràctica educativa dels docents, sinó també promoure l’aprenentatge per aprendre, aprendre a saber, aprendre a fer, aprendre a viure, aprendre a ser. En resum, aprenent valors, actituds, estratègies d’ensenyament creatives i útils per a assegurar l’educació de tots els estudiants.