Nota biogràfica
Membres
Dra. Mar Badia Martín.
Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació
Secretaria del CERSIN
Doctora en Psicologia de l’aprenentatge humà per la Universitat Autònoma de Barcelona.
Línies de recerca
Dificultats d’aprenentatge, altes capacitats, disciplina escolar.
Docència
Grau en Psicologia i en Pedagogia (UAB). Màster en dèficits d’Atenció i Trastorns de Conducta i Màster en Suports per a la Inclusió Educativa i Social. Màster en Dificultats de l’Aprenentatge i Trastorns del Llenguatge (UOC). Seminaris d’estiu i hivern (UOC).
Més informació
https://orcid.org/0000-0002-3661-1175
https://portalrecerca.uab.cat/en/persons/maria-del-mar-badia-martin-3
Dra. Sandra Camacho Clavijo.
Departament de Dret Privat
Nota biográfica:
Doctora en Dret per la UAB amb Premi Extraordinari de Doctorat de la Facultat de Dret de la UAB (2008). Consultora. Investigadora del Max-Planck-Institut für Ausländisches und Internationales Privatrecht (Hamburg)
Línies de recerca:
Dret de la persona, dret de família, dret de contractes, discriminació i persona.
Docència:
Màster Oficial de Dret Empresarial (UAB), Doctorat Ciències Jurídiques (UAB), Dret i Noves Tecnologies (UOC)
Més informació
https://orcid.org/0000-0002-1424-6285
https://portalrecerca.uab.cat/en/persons/sandra-camacho-clavijo-9
Dr. Ricardo Esteban Legarreta..
Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques
Llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona i doctor en Dret per la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona.
Línies de recerca
El règim jurídic del treball de les persones amb discapacitat, treball i protecció social en persones en situació d’exclusió social, treballadors d’edat, responsabilitat social i empresarial, protecció per desocupació i relacions laborals especials.
Docència
Grau en Dret, en Relacions Laborals en Criminologia i al Màster de Relacions Sociolaborals (UAB).
Més informació
https://orcid.org/0000-0002-1886-9885
https://portalrecerca.uab.cat/en/persons/ricardo-esteban-legarreta-7
Dra. Rosa Fortuny Guasch.
Departament de Pedagogia Aplicada
Nota Biogràfica
Llicenciada en Psicologia. Màster en Neuropsicologia i Neurologia de la conducta. Professora del Departament de Pedagogia Aplicada. Doctoranda en Ciències de l’Educació.
Línies de recerca
Infants i joves amb discapacitat, principalment alumnat amb trastorn de l’espectre autista, així com els processos inclusius educatius i socials.
Docència
Grau en Educació Infantil (UAB).
Més informació
https://orcid.org/0000-0002-4660-4390
https://portalrecerca.uab.cat/en/persons/rosa-fortuny-guasch-7
Maria García Ramón.
Secretària Administrativa del CERSIN
Dr. David Gutiérrez Colominas.
Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques
Llicenciat en Dret per la UAB (2012) amb premi extraordinari en Llicenciatura i Màster en Drets Sociolaborals per la UAB (2013).
Línies de recerca
Règim jurídic del treball de les persones amb discapacitat i els treballadors d’edat, així com diferents qüestions relacionades amb l’acomiadament col·lectiu.
Docència
Docència en el Grau de Dret i en el Grau de Relacions Laborals de la Facultat de Dret (UAB).
Més informació
https://orcid.org/0000-0001-9845-9917
https://portalrecerca.uab.cat/en/persons/david-gutierrez-colominas-7
Simón Macías Pedrero.
Activitat laboral actual
Tècnic Especialista de Suport a la Recerca. Centre d’Estudis i Investigació per a una Societat Inclusiva (CERSIN). UAB. (set. 2019 – actualitat)
Tècnic Orientació Laboral i Formació. Grameimpuls (feb. 2019 – actualitat).
Nivell acadèmic
Màster en Psicopedagogia. UAB (2019)
Diplomatura Educació Social. UNED. (2012)
Participació en projectes de recerca i investigació
Projecte europeu Erasmus +KA3 “Fostering social inclusion for all through artistic education: developing support for students with disabilities” INARTdishttps://inartdis.eu/
Projecte europeu KA220-HED Governance in Inclusive Education (GovInEd)
Diagnosi en l’àmbit de l’envelliment actiu al municipi de Vilassar de Mar
Projecte d’identificació de necessitats i oportunitats de millora del Casal “El Roure” a Polinyà
L’estat de l’LGTBI-fòbia a Catalunya 2019. Informe de l’Observatori Contra l’Homofòbia (OCH).
Docència/Formació
Màster en Suports per a la Inclusió Educativa i Social.
Cursos de formació i sensibilització LGTBI a l’àmbit educatiu i laboral, i sociosanitària.
Activisme – Voluntariat LGTBI
Activista LGTBI des de fa més de 25 anys; col·laborant al servei del tefèfon 900-Rosa de la Coordinadora Gay-Lesbiana; en el servei de la prova com a voluntari, responsable del voluntariat i tresorer de l’Associació Stop-Sida fins l’any 2012; àrea psicosocial i com a coordinador del voluntariat de l’Observatori Contra l’Homofòbia (2019 – 2021).
Altres formacions acadèmiques
Enginyeria Tècnica Industrial (UPC) (1999)
Màster en Prevenció de Riscos Laborals (ICT) (2008)
Dr. Òscar Mas Torelló.
Departament de Pedagogia Aplicada
Nota biogràfica
Doctor i Llicenciat en Pedagogia, Màster en formació de formadors i Màster en iniciació a la investigació en qualitat i processos d’innovació educativa.
Línies de Recerca
Competències i formació pedagògica del docent (especialment del professor universitari), la formació de formadors, competències professionals, formació per al treball (FP reglada, FC, FO) i en el centre de treball (FCT, DUAL), itineraris d’èxit i abandonament educatiu, didàctica, diversitat, anàlisis de necessitats formatives i disseny, avaluació i transferència de la formació.
Docència
Grau en Educació Social, Màster Oficial de Recerca en Educació i en programes de formació continua del professorat universitari (UAB).
Més informació
https://orcid.org/0000-0003-2512-0861
https://portalrecerca.uab.cat/en/persons/oscar-mas-torello-3
Dra. Ester Miquel Bertran.
Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l´Educació
Nota biogràfica
Doctora i Llicenciada en Psicologia (UAB). Postgraduada en Especialització en Assessorament Psicopedagògic i en Especialista en el Tractament Psicopedagògic de la Diversitat Escolar (UAB). Membre de l’equip coordinador del Màster en Suports per a la Inclusió Educativa i Social (UAB). Membre de GRAI (Grup de Recerca sobre Aprenentatge entre Iguals de l’ICE-UAB). Professora a l’Àrea de Psicologia de l’Educació del Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació, experta en la matèria de Diferències i Inclusió. Assessora i formadora de diferents centres educatius a l’estat espanyol.
Línies de recerca
Formació del professorat en Xarxa d’Aprenentatge entre Iguals; suport a la inclusió educativa; aprenentatge entre iguals (aprenentatge cooperatiu i col·laboració docent).
Docència
Grau en Educació Primària. Màster en Suports per a la Inclusió Educativa i Social (UAB).
Més informació
https://orcid.org/0000-0002-6557-2574
https://portalrecerca.uab.cat/en/persons/ester-miquel-bertrán
Dra. Mar Morón Velasco.
Departament de Didàctica de l’Expressió Plàstica, Corporal i Musical
Nota biogràfica
Doctora en Educació Artística. Llicenciada en Belles Arts (UB) i diplomada en Ciències de l’Educació (Educació Infantil. UB) i Postgrau en Pedagogia Terapèutica (UAB). Dissenyadora, conductora i investigadora de projectes artístics innovadors i inclusius en l’entorn escolar i museístic.
Línies de recerca
L’art com a eina per a la inclusió educativa i social, la importància de la creació artística en la formació de les persones, accessibilitat universal en institucions culturals i artístiques, educar a través de les arts, projectes artístics innovadors i inclusius
Docència
Grau en educació primària i en educació infantil, (UAB). Màster en Suports per a la Inclusió Educativa i Social, (UAB). Màster Universitari de Recerca en Educació, (UAB). Postgrau: Art per a la transformació social, la inclusió social i el desenvolupament comunitari: Mediació artística (UB).
Més informació
https://orcid.org/0000-0003-2348-6448
https://portalrecerca.uab.cat/en/persons/mar-moron-velasco-3
Dr. Antonio Pérez Romero.
Departament de Pedagogia Aplicada
Nota biogràfica
Doctor en Pedagogia (Programa Qualitat i Processos d’Innovació Educativa). Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Màster en Formació de formadors (UAB). Postgrau en Funció directiva dels responsables de centres educatius d’atenció la infància, Universitat Ramon Llull. Fundació Pere Tarrés. Màster en Iniciació a la Investigació en Qualitat i Processos d’Innovació Educativa (UAB). Tècnic del Servei d’atenció a la infància i a les Dones. Consorci de Serveis Socials de Barcelona.
Línies de recerca
Processos d’inclusió-exclusió, formació de formadors, del professorat i d’educadors/res socials, intervenció socioeducativa amb col·lectius en situació de vulnerabilitat, identificació de necessitats per a l’aprenentatge i la participació i suport a la inclusió educativa, Intervenció socioeducativa basada en competències amb infants i adolescents en situació de desemparament.
Docència
Grau en Educació Primària i Educació Infantil, Màster en Psicopedagogia i Màster en Suports per a la Inclusió Educativa i Social (UAB).
Més informació
https://orcid.org/0000-0002-9806-3143
https://portalrecerca.uab.cat/en/persons/antonio-prez-romero
Dr. Xavier Ribes y Guardia.
Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
Doctor en Comunicació Audiovisual amb menció en Noves Tecnologies per la Universitat Autònoma de Barcelona.
Línies de recerca
Xarxes socials, Ràdio i joves, Internet, Comunicació interactiva, Videojocs.
Docència
Grau en Periodisme (UAB), Grau en Comunicació Audiovisual (UAB). Màster en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat (UAB) i Màster en Comunicació i Marketing Digital (UAB).
Més informació
https://orcid.org/0000-0001-5454-1345
https://portalrecerca.uab.cat/en/persons/xavier-ribes-guàrdia
Dr. Josep Maria Sanahuja Gavaldà.
Departament de Pedagogia Aplicada
Director del CERSIN
Nota biogràfica
Doctor en Ciències de l’Educació i Llicenciat en Pedagogia (UAB) i Psicologia (UV). Coordinador del Màster en Suports per a la Inclusió Educativa i Social. Professor a l’Àrea de Didàctica i Organització Escolar del Departament de Pedagogia Aplicada. Vocal de la Junta de l’Associació Lectura Fàcil.
Línies de recerca
Processos d’inclusió-exclusió, formació del professorat, suport a la inclusió educativa, necessitats educatives de suport, trastorn de l’espectre autista.
Docència
Grau en Educació Primària. Màster en Psicopedagogia, Màster en Recerca en Educació i Màster en Suports per a la Inclusió Educativa i Social.
Més informació
https://orcid.org/0000-0003-3444-2491
https://portalrecerca.uab.cat/en/persons/jose-maria-sanahuja-gavalda-4
Noemí Santiveri Papiol.
Departament de Pedagogia Aplicada
Nota biogràfica
Diplomada per l’EUFP (Escola Universitària de Formació del Professorat- UAB) . Llicenciada en Filosofia i Lletres. Post-grau de Noves Tecnologies i Multimèdia (UAB). Portaveu de la Plataforma per una Escola Inclusiva a Catalunya.
Línies de recerca
Recerca-acció per a la innovació educativa en centres docents d’alta dotació tecnològica. Currículum bimodal i contra el fracàs escolar. Investigacions relacionades amb l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació.
Docència
Professora en Tecnologies i Àudio-Visuals. Coordinadora de Comunicació i Interacció Educativa CIE2 (UAB).
Més informació
https://portalrecerca.uab.cat/en/persons/noemã-santiveri-papiol