Trobada internacional de professionals que treballen en l’àmbit de la inclusió educativa i social

|   CERSIN, Educació inclusiva, Marc jurídic i inclusió, Mitjans de comunicació i inclusió   |   No comment

El Centre d’Estudis i Recerca per a una Societat Inclusiva (CERSIN) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i l’organització American Association on Intellectual and Developmental Disabilities (AAIDD) (Maryland, EE.UU.)…

van celebrar el passat dilluns, dia 7 d’octubre de 2019, la primera trobada internacional de professionals que treballen en l’àmbit de la inclusió educativa i social.

L’acte es va celebrar a la Sala de Juntes de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB i va estar presidit per el Dr. Armand Sánchez Bonastre (Vicerector de Recerca i Transferència de la UAB), el Dr. Joaquín Gairín Sallàn (Degà de la Facultat d’Educació de la UAB), el Dr. Josep Maria Sanahuja Gavaldà (Director del CERSIN de la UAB) i la Dra. Margaret Nygren (Directora Executiva i CEO de la AAIDD).

L’objectiu de la jornada pretenia, per una part, intercanviar coneixements i experiències entre els i les professionals de la recerca que treballen internacionalment en l’àmbit de la inclusió educativa i social i, per una altra part, servir com pont per a la creació de sinergies per a establir lligams de col·laboració conjunta entre el CERSIN i la AAIDD en projectes internacionals d’investigació sobre inclusió.

Els temes tractats en la jornada van ser els següents:

• Suport a estudiants amb Necessitats Educatives Especials. Servei per a la inclusiu a la UAB.
  • Els ajustos raonables poden salvaguardar els llocs de treball de persones amb diversitat funcional?
  • Discapacitat intel·lectual i inclusió social. Transició a l’edat adulta i vida independent.
  • Investigació inclusiva. Compartint espais i processos. Experiències de la UNICAN.
  • Projectes artístics per a persones amb diversitat funcional en el MNAC.

Des del CERSIN agraïm enormement la participació dels i de les ponents a la jornada, Dra. Maria Pallisera Díaz i Dra. Judit Fullana Noell del Grup de Recerca en Diversitat de la Universitat de Girona (UdG), Sra. Judit Oliver Casas del Servei de Suport per a estudiants amb Necessitats Educatives Específiques (PIUNE) de la UAB, Dra. Susana Rojas Pernia del Departament de Educació de la Universitat de Cantàbria (UNICAN), Sra. Teresa González Verdaguer del Departament de Educació del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), i finalment la Dra. Mar Morón Velasco del Departament de Didàctica de l’Expressió Plàstica, Corporal i Musical de la UAB i el Dr. David Gutiérrez Colominas del Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques de la UAB, ambdós membres del CERSIN.

El CERSIN vol donar, també, les gràcies a tots i totes els/les assistents a la jornada per la seva participació activa creant un moment per a la transferència i promoció del coneixement en els processos inclusius des de les vessants educativa, laboral, cultural i social.

Continuem treballant en activitats de difusió per a aconseguir la conscienciació, el respecte i el reconeixement de totes les persones, dels seus drets i de les seves necessitats com a ciutadans.

Contrast